سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی
 
 

فهرست پژوهشگران
اطلاعات پژوهشگر : https://aris.atu.ac.ir/yadegarzadeh
نام و نام خانوادگی : غلامرضا یادگارزاده
دانشکده : روانشناسی و علوم تربیتی گروه آموزشی : مطالعات برنامه درسی
تحصیلات : دکتری مرتبه علمی : دانشیار
رشته تخصصی : برنامه ریزی درسی آموزش عالی وضعیت فعالیت : هیات علمی آموزشی شاغل
تلفن : 02148393291 ایمیل : yadegarzadeh@atu.ac.ir
لینک سامانه علم سنجی :
حساب Research Gate : Gholamreza-Yadegarzadeh
(( سوابق پژوهشی ))   
مقالات چاپ شده در نشریات علمی : ( 49 مورد)
1 ) عنوان : برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد آموزش فنی ‌و حرفه‌ای: ارائه عناوین دروس پیشنهادی برای دانشگاه‌های تربیت معلم آموزش فنی و حرفه ای ایران
Title : Technical And Vocational Education Master's Course Curriculum: Presentation Of Suggested Course Titles For Teacher Training Universities Of Technical And Vocational Education In Iran
مشخصات نشریه : فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی / Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education /
تاریخ چاپ : 1 / 7 / 1403
نویسندگان : ندا دیده ور ، نعمت اله موسی پور ، غلامرضا یادگارزاده ، معصومه ابطحی ،
2 ) عنوان : طراحی الگوی یادگیری مبتنی بر پروژه آنلاین در آموزش عالی
Title : Designing An Online Project-based Learning Model In Higher Education
مشخصات نشریه : فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی / /
تاریخ چاپ : 11 / 6 / 1403
نویسندگان : صابری سمیرا ، غلامرضا یادگارزاده ، مژگان محمدی نائینی ، فرتاش مهدی ،
3 ) عنوان : مطالعه تطبیقی دروس دوره کارشناسی ارشد آموزش فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های منتخب استرالیا ، آلمان ، مالزی و ایالات متحده امریکا
Title : A Comparative Study Of Master's Courses In Technical And Vocational Education In Selected Universities Of Australia, Germany, Malaysia And United States Of America
مشخصات نشریه : فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی / Iranian Journal of Comparative Education /
تاریخ چاپ : 12 / 2 / 1403
نویسندگان : ندا دیده ور ، نعمت اله موسی پور ، غلامرضا یادگارزاده ، معصومه ابطحی ،
4 ) عنوان : واکاوی پدیده تدریس برای آزمون در درس زیستشناسی
Title : Analyzing The Phenomenon Of Teaching For The Test In The Biology
مشخصات نشریه : تدریس پژوهی / Journal of Research in Teaching /
تاریخ چاپ : 10 / 8 / 1402
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ، محبوبه خسروی ، فاطمه صادقی سینی ،
5 ) عنوان : عنوان فعالیت: نقش فرصت مطالعاتی در شفاف‌سازی سازوکار‌های مدیریت اداری و شبکه‌سازی ارتباطات میان دانشگاهی پزشکی
Title : The Role Of Sabbatically Clarifying The Mechanisms Administrative Management And Networking Of Inter-university Communication
مشخصات نشریه : آموزش علوم دریایی / /
تاریخ چاپ : 1 / 8 / 1402
نویسندگان : ام البنین همتی پور ، مرتضی طاهری ، جلیل کوهپایه زاده ، سعید غیاثی ندوشن ، غلامرضا یادگارزاده ،
6 ) عنوان : تحلیل مضمون دیدگاه والدین در مورد مزایا و معایب آموزش آنلاین در طول همه گیری کووید-19
Title : Thematic Analysis Of Parents’ Perspective On The Advantages And Disadvantages Of Online Education During The Covid-19 Pandemic
مشخصات نشریه : مطالعات روابط خانواده / Journal of Family Relations Studies /
تاریخ چاپ : 11 / 3 / 1402
نویسندگان : پروین صالح زاده ، امید شکری ، جلیل فتح آبادی ، غلامرضا یادگارزاده ،
7 ) عنوان : نقش فرصت مطالعاتی در شفاف‌سازی سازوکار‌های مدیریت اداری و شبکه‌سازی ارتباطات میان دانشگاهی پزشکی
Title : The Role Of Sabbaticalin Clarifying The Mechanisms Administrative Management And Networking Of Inter-university Communication
مشخصات نشریه : آموزش علوم دریایی / /
تاریخ چاپ : 16 / 2 / 1402
نویسندگان : همتی پور ام البنین ، مرتضی طاهری ، جلیل کوهپایه زاده ، سعید غیاثی ندوشن ، غلامرضا یادگارزاده ،
8 ) عنوان : برنامه درسی ارتباط‌ساز بستری ‌نو در اقلیم آموزش عالی؛ اهداف و راهبردها
Title : A New Context Connected Curriculum In Higher Education Climate; Aims And Strategies
مشخصات نشریه : پژوهش در نظام های آموزشی / The Journal of Research in Educational Science /
تاریخ چاپ : 1 / 1 / 1402
نویسندگان : ام البنین کشاورز رودکی ، کوروش فتجی واجارگاه ، مریم حسینی لرگانی ، غلامرضا یادگارزاده ،
9 ) عنوان : تبیین ویژگی‌های برنامه‌درسی آموزش عالی در عصر انقلاب صنعتی چهارم
Title : Explaining The Characteristics Of The Higher Education Curriculum In The Era Of The Fourth Industrial Revolution
مشخصات نشریه : پژوهشهای برنامه درسی / Journal of Curriculum Research /
تاریخ چاپ : 1 / 12 / 1401
نویسندگان : اعظم زرین ، غلامرضا یادگارزاده ، محبوبه خسروی ، مصطفی قادری ، علی خورسندی طاسکوه ،
10 ) عنوان : شناسایی ویژگی‌ها و مولفه‌های برنامه درسی آموزشی عالی در عصر انقلاب صنعتی چهارم
Title : Identifying The Features And Components Of The Higher Education Curriculum In The Era Of The Fourth Industrial Revolution
مشخصات نشریه : مطالعات برنامه درسی آموزش عالی / Bi-quarterly Journal of Higher Education Curriculum Studies /
تاریخ چاپ : 13 / 5 / 1401
نویسندگان : زرین اعظم ، غلامرضا یادگارزاده ، محبوبه خسروی ، مصطفی قادری ، علی خورسندی طاسکوه ،
11 ) عنوان : طراحی و اعتباریا بی الگوی آموز شی مبتنی بر مامایی پاسخگو
Title : Designing And Validating An Educational Model Based On Accountable Midwifery
مشخصات نشریه : پژوهش در آموزش علوم پزشکی / Research in Medical Education /
تاریخ چاپ : 7 / 1 / 1401
نویسندگان : طاهره سید نوری ، علی خورسندی طاسکوه ، زهرا جامه بزرگ ، غلامرضا یادگارزاده ، حسین عبداللهی ،
12 ) عنوان : بررسی میزان واگرایی سرفصل دروس و سوال‌های آزمون با استفاده از آزمون نیکویی برازش و شاخص جِفری (نمونه موردی: سوال‌های درس آمار آزمون تحصیلات تکمیلی 1397-1393)
Title : Evaluation Of The Divergence Of Syllabusand Questions Using The Goodness-of-fit Test And The Jeffrey Index (case Study: Graduation Test Statistics Course Questions 1393-1393)
مشخصات نشریه : اندازه­ گیری تربیتی / Educational Measurement /
تاریخ چاپ : 1 / 7 / 1400
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ، عادل فاطمی ، مصطفی رستگار آگاه ،
13 ) عنوان : امکان سنجی و شناسایی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش مبتنی بر شایستگی در تربیت معلمان شیمی (مطالعه موردی: استان زنجان)
Title : Feasibility Study And Identification Of Factors Facilitating And Inhibiting Competency-based Education In Training Chemistry Teachers (case Study: Zanjan Province)
مشخصات نشریه : مطالعات برنامه درسی آموزش عالی / Bi-quarterly Journal of Higher Education Curriculum Studies /
تاریخ چاپ : 1 / 4 / 1400
نویسندگان : اسماعیل اولی ، نعمت الله راشدی ، نعمت الله موسی پور ، غلامرضا یادگارزاده ،
14 ) عنوان : بررسی انطباق عمل ضرب و تقسیم در کتابهای درسی دورۀ ابتدایی با برنامه درسی حوزۀ یادگیری ریاضی
Title : Assessing The Compliance Of Multiplication And Division In Elementary School Textbooks With Mathematics Curriculum
مشخصات نشریه : پژوهش های آموزش و یادگیری / Training & Learning Researches /
تاریخ چاپ : 1 / 10 / 1399
نویسندگان : زهرا رحیمی ، علیرضا اعتدال ، غلامرضا یادگارزاده ،
15 ) عنوان : مروری بر مدل های گوناگون طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی در آموزش عالی: ارائه مدلی پیشنهادی برای آموزش عالی ایران
Title : University Curriculum Development Models In Higher Education: A Proposed Model For Higher Education In Iran
مشخصات نشریه : مطالعات برنامه درسی آموزش عالی / Bi-quarterly Journal of Higher Education Curriculum Studies /
تاریخ چاپ : 1 / 9 / 1399
نویسندگان : سید مریم حسینی لرگانی ، غلامرضا یادگارزاده ،
16 ) عنوان : بررسی اخلاق حرفه ای در دانشگاه های کشور و مقایسه آن با دانشگاه های برتر جهان با تأکید بر تدریس اثربخش
مشخصات نشریه : پژوهشنامه اخلاق / /
تاریخ چاپ : 01 / 10 / 1398
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
17 ) عنوان : بررسی اخلاق حرفه ای در دانشگاه های کشور و مقایسه آن با دانشگاه های برتر جهان با تاکید بر تدریس اثربخش
مشخصات نشریه : پژوهش نامه اخلاق / /
تاریخ چاپ : 1 / 10 / 1398
نویسندگان : حسین عبداللهی ، سعید غیاثی ندوشن ، مرتضی طاهری ، غلامرضا یادگارزاده ، سعیده تقی زاده ،
18 ) عنوان : طراحی الگوی شایستگی معلمان شیمی دوره متوسطه دوم
مشخصات نشریه : مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی / Bi-Quarterly Journal of Educational and Scholastic Studies /
تاریخ چاپ : 1 / 7 / 1398
نویسندگان : اسماعیل اولی ، نعمت الله راشدی ، نعمت الله موسی پور ، غلامرضا یادگارزاده ،
19 ) عنوان : مطالعه تطبیقی الگوی تدریس اسلامی و ایرانی بر پایه تجارب جهانی (با تاکید بر نظر دانشجویان علوم انسانی تهران)
مشخصات نشریه : مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی / /
تاریخ چاپ : 01 / 07 / 1398
نویسندگان : حسین عبداللهی ، مرتضی طاهری ، غلامرضا یادگارزاده ، سعیده تقی زاده ،
20 ) عنوان : الگوها و مراحل تدوین و تولید برنامه درسی در آموزش عالی
مشخصات نشریه : --- / /
تاریخ چاپ : 17 / 04 / 1398
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
21 ) عنوان : مطالعه تطبیقی الگوی تدریس اسلامی و ایرانی بر پایه تجارب جهانی (با تاکید بر نظر دانشجویان علوم انسانی تهران)
Title : Abc
مشخصات نشریه : الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی / The model of Iranian Islamic progress /
تاریخ چاپ : 1 / 4 / 1398
نویسندگان : حسین عبداللهی ، سعید غیاثی ندوشن ، مرتضی طاهری ، غلامرضا یادگارزاده ، سعیده تقی زاده ،
22 ) عنوان : با هم نگری طبقه بندی های ارزشیابی آموزشی
مشخصات نشریه : --- / /
تاریخ چاپ : 18 / 03 / 1398
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
23 ) عنوان : مطالعه تطبیقی الگوی تدریس اسلامی و ایرانی بر پایه تجارب جهانی (با تاکید بر نظر دانشجویان علوم انسانی تهران)
Title : Omparative Study Of Islamic And Iranian Teaching Model Based On Global Experiences (with Emphasis On Humanities Students In Tehran)
مشخصات نشریه : دو فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی / /
تاریخ چاپ : 1 / 1 / 1398
نویسندگان : حسین عبداللهی ، سعید غیاثی ندوشن ، مرتضی طاهری ، غلامرضا یادگارزاده ،
24 ) عنوان : برنامه درسی به عنوان حرفه
مشخصات نشریه : --- / /
تاریخ چاپ : 08 / 12 / 1397
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
25 ) عنوان : مفهوم شناسی برنامه درسی آموزش عالی
مشخصات نشریه : --- / /
تاریخ چاپ : 04 / 12 / 1397
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
26 ) عنوان : بررسی و شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر فرهنگ کار در نظام برنامه‌ریزی درسی
مشخصات نشریه : اندیشه های نوین تربیتی / Journal of New thoughts on Education /
تاریخ چاپ : 1 / 12 / 1397
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
27 ) عنوان : شناسایی مؤلفه‌های مسئولیت حرفه‌ای متخصصان برنامة درسی
Title : Identify The Professional Responsibility Components Of The Curriculum Specialists
مشخصات نشریه : پژوهشهای برنامه درسی / Journal of Curriculum Research /
تاریخ چاپ : 13 / 11 / 1397
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
28 ) عنوان : شناسایی و اولویت بندی وظایف و تکالیف شغلی معلمان شیمی دورۀ متوسطه با روش دیکوم
Title : Identifying And Prioritizing The Duties And Responsibilities Of High School Chemistry Teachers Using Dacum Method
مشخصات نشریه : فصلنامه تعلیم و تربیت / /
تاریخ چاپ : 1 / 7 / 1397
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
29 ) عنوان : بررسی مؤلفه های مبتنی برشغل وشاغل در برنامة درسی
Title : The Elements Of Occupation In The Curriculum
مشخصات نشریه : مطالعات برنامه درسی در آموزش عالی / Journal of Higher Education Curriculum Studies /
تاریخ چاپ : 4 / 5 / 1396
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
30 ) عنوان : ارزیابی معیارهای موثر بر شایسته یابی و شایسته گزینی اعضای هیات علمی دانشگاه ها از دیدگاه اعضای هیات علمی
Title : Evaluation Of Effective Criteria On Qualification And Qualification Of University Faculty Members From The Perspective Of Faculty Members
مشخصات نشریه : پژوهش در نظام های اموزشی / /
تاریخ چاپ : 1 / 10 / 1395
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
31 ) عنوان : پذیرش دانشجو بر اساس سه الگوی سوابق تحصیلی، آزمون سراسری و رویکرد ترکیبی با استفاده از تئوری تعمیم پذیری
Title : Investigating The Validity Of Grade Point Average Scores , National University Entrance Exam Scores And Composite Scores Using Generalizability Theory
مشخصات نشریه : مطالعات آموزش و یادگیری / /
تاریخ چاپ : 1 / 9 / 1395
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
32 ) عنوان : تحليلي بر ضرورت‌ها و الزامات بازانديشي در اهداف، راهبردها و برنامه‌هاي درسي دوره‌هاي دكتراي تخصصي
Title : An Analysis Of The Necessities And Requirements Of Rethinking The Goals, Strategies, And Curricula Of Phd Programs
مشخصات نشریه : تدریس پژوهی / /
تاریخ چاپ : 1 / 5 / 1395
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
33 ) عنوان : طراحی و تدوین وظایف و تکالیف شغلی متخصصان برنامة درسی آموزش عالی
Title : Designing The Job, Duties And Assignments For Higher Education Curriculum Specialists
مشخصات نشریه : پژوهش در نظام های اموزشی / /
تاریخ چاپ : 1 / 7 / 1393
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
34 ) عنوان : وزن‌دهی بهینه به سؤال‌ها و خرده آزمون‌های ورودی برای ساخت نمره کل ترکیبی
Title : Optimum Weighting To Entrance Subtests And Their Items To Make Composite Score
مشخصات نشریه : مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی اموزشی / /
تاریخ چاپ : 1 / 10 / 1392
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
35 ) عنوان : تحلیل نقش‌های شغلی و فعالیت‌های حرفه‌ای متخصصان برنامه درسی
Title : Analysis Of Job Roles And Professional Activities Of Curriculum Specialists
مشخصات نشریه : مطالعات برنامه درسی / /
تاریخ چاپ : 1 / 7 / 1392
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
36 ) عنوان : وزن‌دهي و اولويت‌بندي عوامل و نشانگرهاي ارزشيابي برنامه درسي علوم دوره ابتدايي
Title : Weighing And Prioritizing Factors And Indicators For Evaluating The Elementary Science Curriculum
مشخصات نشریه : دوفصلنامه پژوهش های آموزش و یادگیری / /
تاریخ چاپ : 1 / 3 / 1392
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
37 ) عنوان : حرفة علمی (دانشگاهی)
Title : Academic Profession
مشخصات نشریه : نامه آموزش عالی / /
تاریخ چاپ : 1 / 2 / 1392
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
38 ) عنوان : بررسي نظرات مشاوران مدارس پيش دانشگاهي در خصوص نيازها و مشکلات داوطلبان در فرايند انتخاب رشته آزمون سراسري (کنکور)
Title : School Counselors Views On The Applicants' Needs And Difficulties Relevant To The Course Selection Process Of The University Entrance Examination (konkoor)
مشخصات نشریه : مجله آموزش عالی ایران / /
تاریخ چاپ : 1 / 7 / 1391
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
39 ) عنوان : چهارچوب سامانه نوآوري و كاركرد آن در رشد و توسعه ملي: رويكردي بر پايه نشانگرهاي سازمان ملل متحد
Title : The Framework For Innovation And Its Functioning In National Development And Development: An Approach Based On United Nations Markers
مشخصات نشریه : رهیافت / /
تاریخ چاپ : 1 / 5 / 1391
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
40 ) عنوان : مقایسه نتایج ارزشیابی مداد - کاغذی و برخط اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
Title : Comparison Of Evaluation Results Of Pencil-paper And Online Faculty Members Of Shahid Beheshti University
مشخصات نشریه : مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی اموزشی / /
تاریخ چاپ : 1 / 4 / 1391
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
41 ) عنوان : ارزشيابي برنامه‌ي درسي علوم دوره ابتدايي بر اساس نظر معلمان و سرگروه هاي آموزشي استان همدان
Title : Evaluation Of Elementary School Science Curriculum Based On The Opinion Of Teachers And Educational Departments Of Hamadan Province
مشخصات نشریه : فصلنامه مطالعات برنامه درسی / /
تاریخ چاپ : 1 / 10 / 1390
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
42 ) عنوان : ضريب تأثير و مجلات حوزه تعليم و تربيت: نقد و تحليلي مستند
Title : Impact Factor Of Journals In The Area Of Education And Training: A Documentary Critique
مشخصات نشریه : نامه آموزش عالی / /
تاریخ چاپ : 1 / 2 / 1390
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
43 ) عنوان : تحلیل فرایند طراحی برنامه‌های درسی دانشگاهی در ایران با استفاده از مدل دکر واکر
Title : The Analysis Of Higher Education Curriculum Design Through Decker Walker Model
مشخصات نشریه : نامه آموزش عالی / /
تاریخ چاپ : 1 / 11 / 1388
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
44 ) عنوان : بررسي و مطالعه نظرات داوطلبان آزمون سراسري سال 1387 و دانشجويان سال اول (داوطلبان آزمون سال 1386) به منظور شناسايي عوامل اثرگذار بر انتخاب رشته و پيشنهاد راهکارهاي بهبود
Title : An Opinion Poll Of Higher Education Admission Examination Applicants (2008) And First Year Students (2007 Applicants) To Explore Factors Affecting Course Selection And Provide Recommendations To Improve It
مشخصات نشریه : پژوهش در نظام های اموزشی / /
تاریخ چاپ : 1 / 10 / 1388
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
45 ) عنوان : بررسی و سنجش نيازهای اطلاعاتی داوطلبان آزمون سراسری: نمونه موردی شهرستان تهران
Title : Assessing And Assessing The Information Needs Of National Exam Candidates: A Case Study Of Tehran
مشخصات نشریه : مجله آموزش عالی ایران / /
تاریخ چاپ : 1 / 4 / 1388
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
46 ) عنوان : بررسی نظرات داوطلبان آزمون سراسری سال 1386 به منظور بهينه سازی اجرای ثبت‌نام‌های الکترونيکی در مقياس گسترده
Title : Improving The Quality Of Electronic Registration In Large-scale Administration
مشخصات نشریه : نامه آموزش عالی / /
تاریخ چاپ : 1 / 2 / 1387
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
47 ) عنوان : بررسی تأثير روش‌های سنجش تکوينی بر پيشرفت تحصيلی دانش‌آموزان کلاس چهارم ابتدايي در درس علوم تجربی شهرستان همدان در سال تحصيلی 83-82
Title : Investigating The Effect Of Formative Assessment Methods On The Academic Achievement Of Fourth Grade Elementary Students In The Course Of Experimental Sciences In Hamadan In The Academic Year Of 2003-2004
مشخصات نشریه : دانشور رفتار / /
تاریخ چاپ : 1 / 12 / 1386
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
48 ) عنوان : تعيين خط‌مشي‌ها و عوامل اثرگذار در ارزشيابي دروني گروه‌هاي آموزشي با استفاده از پويايي سيستم
Title : Policy-making And Factors Affecting Internal Evaluation Of Departments: A System Dynamics Approach
مشخصات نشریه : فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی / /
تاریخ چاپ : 1 / 4 / 1386
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،
49 ) عنوان : بررسی ميزان آگاهی معلمان از روش‌های ارزشيابی تکوينی و ميزان کاربرد آن در کلاس درس
Title : The Extents Of Teachers' Awareness And Use Of Formative Evaluation Methods: The Case Of Hamedan Province
مشخصات نشریه : فصلنامه تعلیم و تربیت / /
تاریخ چاپ : 1 / 7 / 1384
نویسندگان : غلامرضا یادگارزاده ،